دوام ! چیزی مداوم نباشه یعنی ولش!
میگه : حتی بهترین چیزایی هست مثلا محبت، وفا، معرفت، صمیمیت، عزت، بزرگی و جوانمردی، اگه تضمینی بش نیست. نیست! شترررق!
- ناموسن یک لحظه نزن . من نفهمیدم. یعنی چی تضمین؟
- ( یاااا ، اودا! ) یعنی امکان بیمه کردن. ضمانت تداوم. این چیزا مدت ها بوده و ثبات داشته تا اینکه معنا پیدا کرده.
ولی خودم تا حالا هر چی دیدم بیمه کردند، سوخته، یا خراب شده؟
مگه میشه صمیمیت رم بیمه کرد؟!!
چیزایی که دو تا طرف داره، چجوری ضمانت کنیم خراب نمیشه؟ یا اگه خراب شد دوباره یکی دیگه میدن بمون.
چجوری وفا رو بیمه کنیم؟
انسان بودن؛ گاهی وقتا چرا اینقدر پیچیده به نظر می رسه.
سلامت، در جسم یک فرد، در روح یک فرد، در ارتباطات یک فرد،
و بیماری ها، در فرد، در اجتماع! علائم بیماری یک جامعه! علائم سلامت!
- ( گورررس ! ) میگه: سیستم وقتی درست کار میکنه که همه ی اجزا سالم باشند. تو خودت و جزو یک سیستم میدونی؟ اون کدومه؟
- خانواده !؟ نمیدونم ! ( شتلق، یشتلق، مشتلقات )
هر سیستم یک حلقه داره که وضعیت سلامت و چک میکنه. در سیستم تو این حلقه چیه؟این چکر چجوری کار میکنه؟ تمام خط تولید و چک میکنه؟ یا اون آخر می شینه و فقط نتیجه رو؟
- مال من؟ به جون مامانم فقط مراقب اینه کسی صب خواب نمونه حتمن بره سر کارش. بقیه ی چیزا رو چک نمیکنه. وقتی من رفتم خودش میگیره می خوابه حتی گوشی هم جواب نمیده. چند بار وسط کار از نگرانی مجبور شدم بیام خونه ببینم حالش خوبه یا نه؟ نکنه گاز خفش کرده؟ اومدم که راحت خوابیده. صبونه هم حتی نخورده. کولرم روشن نکرده. معرکه است! به نظرم چکر من خراب شده، یکی باس خودش و چک کنه ، از گشنگی تشنگی نمیره!
تو جامعه چه حلقه ایه؟ که بیماری و سلامت رو چک میکنه؟ چرا تازگیا اونم درست کار نمیکنه؟ کی میتونه بفهمه مشکل کجاست؟ همه که نمی تونند چکر باشند! می تونند؟
- ما وقتی فایل آماده میشد قبل رایت چک سام می گرفتیم. مندلی میگفت مثل چک کردن تخته ی زیر پاست. اول چک میکنی که می تونه وزن تو رو تحمل کنه یا نه؟ بعدش میری بالا! یا محبوب و اون جمله ش : نمتونی غرق میشی!
(یااا دوووف ) میگه: چکر واقعی عقله! همیشه سلامت همه چی رو چک میکنه. تاریخ مصرف ها. محکم بودن طناب. مقدار مهارت و توجه افراد. مقدار شدت ضربه ها. مقدار صمیمیت. مقدار محبت. ری اکشن ها. سکوت ها. ضروریات. مندوبات.مکروهات. نظام اخلاقی مبتنی بر قدرت؟ مبتنی بر لذت؟ معرفت؟ اصل دفع ضرر محتمل؟ یا چنگ بر منافع مشترک؟ وجامعه چی؟ عقل ما فقط خودمون و جواب میده، چک کردن سلامت جامعه با کیه؟
من هنوز گیج و ویج فقط سر تکون میدم.
باید همون فین مونده بودم.
غیره این حرفا، از لحظه ای اومدیم اصلن زورشم خیلی بیشتر شده. بعد حرم و صارمی و بلوک 52، بالاخره نوبت نوفل شد. اومدیم طبقه ی راک! ( استودیوی ضبط ، با عایق صوتی! )
گرده مرده هام ... دولاچگی هائی خوردم که مپرس.نفسم در نمیاد.
اینجا بهش نیرو میده،
خب ؛ هر کی وطنش.
ما را در سایت از این جای این دنیا ... دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 21