دوام ! چیزی مداوم نباشه یعنی ولش!میگه : حتی بهترین چیزایی هست مثلا محبت، وفا، معرفت، صمیمیت، عزت، بزرگی و جوانمردی، اگه تضمینی بش نیست. نیست! شترررق!- ناموسن یک لحظه نزن . من نفهمیدم. یعنی چی تضمین؟- ( یاااا ، اودا! ) یعنی امکان بیمه کردن. ضمانت تداوم. این چیزا مدت ها بوده و ثبات داشته تا اینکه معنا پیدا کرده.ولی خودم تا حالا هر چی دیدم بیمه کردند، سوخته، یا خراب شده؟مگه میشه صمیمیت رم بیمه کرد؟!!چیزایی که دو تا طرف داره، چجوری ضمانت کنیم خراب نمیشه؟ یا اگه خراب شد دوباره یکی دیگه میدن بمون.چجوری وفا رو بیمه کنیم؟انسان بودن؛ گاهی وقتا چرا اینقدر پیچیده به نظر می رسه.سلامت، در جسم یک فرد، در روح یک فرد، در ارتباطات یک فرد،و بیماری ها، در فرد، در اجتماع! علائم بیماری یک جامعه! علائم سلامت!- ( گورررس ! ) میگه: سیستم وقتی درست کار میکنه که همه ی اجزا سالم باشند. تو خودت و جزو یک سیستم میدونی؟ اون کدومه؟- خانواده !؟ نمیدونم ! ( شتلق، یشتلق، مشتلقات )هر سیستم یک حلقه داره که وضعیت سلامت و چک میکنه. در سیستم تو این حلقه چیه؟این چکر چجوری کار میکنه؟
تمام خط تولید و چک میکنه؟ یا اون آخر می شینه و فقط نتیجه رو؟- مال من؟ به جون مامانم فقط مراقب اینه کسی صب خواب نمونه حتمن بره سر کارش. بقیه ی چیزا رو چک نمیکنه. وقتی من رفتم خودش میگیره می خوابه حتی گوشی هم جواب نمیده. چند بار وسط کار از نگرانی مجبور شدم بیام خونه ببینم حالش خوبه یا نه؟ نکنه گاز خفش کرده؟ اومدم که راحت خوابیده. صبونه هم حتی نخورده. کولرم روشن نکرده. معرکه است! به نظرم چکر من خراب شده، یکی باس خودش و چک کنه ، از گشنگی تشنگی نمیره!تو جامعه چه حلقه ایه؟ که بیماری و سلامت رو چک میکنه؟ چرا تازگیا اونم درست کار نمیکنه؟ کی میتون از این جای این دنیا ......
ادامه مطلبما را در سایت از این جای این دنیا ... دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 21 تاريخ: شنبه 30 تير 1403 ساعت: 16:14